Treningstider og regler for jolleseilere under Covid-19 Pandemi

NIF har nå utarbeidet generelle koronavettregler i samarbeid med Helsedirektoratet. SS følger NIF & NSF sine koronavettregler for seilere. Trening starter mandag 6. april.

Regler for enmannsjoller:

1. Har du eller dine nærmeste hatt nærkontakt med en person med påvist smitte eller som har symptomer, ønsker vi ikke at du kommer på trening i 14 dager, så fremt du ikke har negativ test for koronavirus.
  2. Har du symptomer på influensa eller andre forkjølelsesliknende symptomer, ønsker vi at du tar hensyn til andre og ikke kommer på trening før du er frisk.
  3. Emilie Vabø er hovedtrener inntil Youssef er tilstede (rundt 20 april). Det er kun hovedtrener som har tilgang til VSR.
  4. Max 5 seilere per økt, husk å melde deg på til hver trening. Påmelding til hver trening i Spond. Gi beskjed tidsnok til Emilie hvis du ikke kommer til treningsøkt slik at en annen seiler kan ta plassen din.
  5. Alle vasker hender godt med såpe ved utekran før og etter treningsøkt. Garderobe og dusj vil forbli stengt.
  6. Ingen håndhilsning. Hold 2 meter avstand til de andre. Ingen må drikke av andres flasker. På land husk å hoste i albuen. Reduser kontaktflatene, som for eksempel dørhåndtak og bryggekant til et minimum.
  7. Vi oppfordres å benytte privat transport til og fra trening.
  8. Alle utøvere må være i stand til alene/med hjelp av familiemedlem å klargjøre, sjøsette og ta opp sine båter (ellers overholdes ikke 2-meters regel).
  9. Treningene er kun for de som har betalt treningsavgiften for våren.
  10. Treningstider ligger her

Regler for to/ flere-mannsjoller:

1. Det er kun søsken eller seilere fra samme husstand som kan seile sammen. Ellers ikke.
  2. Ellers de samme regler som over minus 3, 4 og 10

Har du deltatt på trening til Stavanger Seilforening og blitt syk?
Gi beskjed til dagligleder@stavangerseilforening.no og til personer du har vært i kontakt med.

Husk å tegne forsikringslisens ved NSF.

Linker med viktig informasjon:

Hvordan forebygge smitte? Råd fra Folkehelseinstituttet
Norges Idrettsforbund – Anbefaling til utøvelse av idrettsaktivitet