Lær å seile

Har du lyst til å lære seile jolle?

Stavanger Seilforening tilbyr seilkurs og treningsprogrammer for jolleseilere på alle nivå og i alle aldre. Kursene og treningstilbudene gir barn, ungdom og voksne muligheten til å lære seiling under trygge forhold – ledet av erfarne instruktører fra Stavanger Seilforening. Vårt mål som idrettslag er å tilrettelegge for at flest mulig får oppleve at seiling er en flott og sammensatt konkurranseidrett som utvikler fysiske, motoriske og mentale ferdigheter hos deltakerne. Vi legger stor vekt på sikkerhet,  trygghet og trivsel.

Velg jolleseiling for mer informasjon om hvilke kurs og treningsprogram vi har tilbud om for de ulike klassene. Her skal det være tilbud til nybegynnere og erfarne seilere i alle aldre.

Ta kontakt med vår hovedtrener Youssef Akrout, akroutyoussef@hotmail.com, for mer info.

Se også promo klipp

Superseil 2024

«Super-Seil» er vårt nybegynnertilbud der vi ønsker å gi du unge seilerne en spennende og effektiv opplæring over en kortere periode. Noen seilere vil da allerede til høsten kunne delta på videregående nivå samt også bli med på våre lokale klubbregattaer. Super Seil programmet består av én valgfri Super Seil helg i juni og én eller flere Super Seil ukeprogram i begynnelsen eller slutten av sommerferien.
Det er en forutsetning for deltakelse på Super Seil uke at seileren enten har gjennomført en Super Seil helg eller annen tilsvarende basisopplæring i jolleseiling.

Super Seil gjennomføres ut fra Stavanger Seilforening sitt flotte jolleanlegg på Sølyst, og deltakerne blir fulgt tett opp av våre erfarne instruktører.

Mer info her: Superseil

Voksenkurs 2023

Kurset passer for deg som:

• Aldri har seilt før
• Er over 15år
• Har lyst til å lære å seile «stor» båt

Kurs innhold:
• Seiling med B-One
• Fortøying
• Navigering

Mer info her

Barne- og ungdomsvennlig seilforening

Stavanger Seilforening oppfyller NSFs krav til barne og ungdomsvennlig seilforening. Les mer om kravene vi oppfyller for å få denne sertifiseringen.