Snipe

Snipeflåten i Stavanger er på 30 båter, og er et aktivt regattamiljø.

Vi har et meget bra sosialt og sportslig møtested på tirsdagsregattaene. Vi samles også til (uformell) trening på torsdager og søndager. Seilforeningen disponerer to sniper som interesserte kan bli fadder for å låne i sesongen. Vi arrangerer også introduksjonskurs for interesserte.
Snipe er en morsom og utfordrende 2-mannsjolle med en rik historie. Designet av William Crosby i 1931, har det utviklet seg til en moderne, taktisk racing jolle med flåter over hele verden.

Snipen er en båt for alle – både OL-seilere og nybegynnere! Den seiles av en rormann og en gast, og har to seil, et storseil og en fokk som spris på slør og lens. Den er rimelig som ny og samtidig meget holdbar, femten år gamle båter kan være topp konkurransedyktige. I NM er det seilere fra 13 til 80 år! – og mange suksessrike lag er mixed.
Snipe er en av verdens største tomannsjolleklasser med 32000 + over 30 aktive nasjoner.
Regattaer arrangeres i Europa, Amerika og i Asia og terminlisten er innholdsrik; VM, Masters VM, Dame VM, Europamesterskap og flere internasjonale regattaer. (https://snipe.org/).
Selv om Snipe-klassen har noen av verdens beste regattaer, har ikke klassen mistet synet av viktigheten av sosiale arrangementer, og noen regattaer er like kjent for fest og moro som for racing.

Essensen av klassen oppsummeres av mottoet: Serious sailing – serious fun

Årshjul for all jolle seilere Årshjul

Ta kontakt med flåtekaptein:

Jose på mob. 90 22 33 16 eller Luis mob. 92 66 99 46 for mer info.