Treningstider og regler for 2,4 mR seilerne under Covid-19 Pandemi

NIF har nå utarbeidet generelle koronavettregler i samarbeid med Helsedirektoratet. SS følger NIF & NSF sine koronavettregler for seilere. Trening/Vårserie starter torsdag 16. april.

Påmelding og mer informasjon ligger her: Manage2Sail – 2,4 mR Vårserien 2020

For 2,4 mR gjelder i hovedsak de samme reglene som for enmannsjoller:

1. Har du eller dine nærmeste hatt nærkontakt med en person med påvist smitte eller som har symptomer, ønsker vi ikke at du kommer på trening i 14 dager, så fremt du ikke har negativ test for koronavirus.
  2. Har du symptomer på influensa eller andre forkjølelsesliknende symptomer, ønsker vi at du tar hensyn til andre og ikke kommer på trening før du er frisk.
  3. Max 5 seilere per økt.
  4. Alle vasker hender godt med såpe ved utekran før og etter treningsøkt.
  5. Ingen håndhilsning. Hold 2 meter avstand til de andre. Ingen må drikke av andres flasker. På land husk å hoste i albuen. Reduser kontaktflatene, som for eksempel dørhåndtak, styring til kran og bryggekant til et minimum.
  6. Vi oppfordres å benytte privat transport til og fra trening.
  7. Vær spesielt oppmerksom på 2-meters regelen ved rigging av båter – og ved bruk av kran.
  8. Ikke gå i nærdueller på vannet, spesielt ved merkerundinger. Hold større avstand enn vanlig. Dette er ikke tiden for tette dueller rundt merkene.

Har du deltatt på trening til Stavanger Seilforening og blitt syk?
Gi beskjed til dagligleder@stavangerseilforening.no og til personer du har vært i kontakt med.

Husk å tegne forsikringslisens ved NSF.

Linker med viktig informasjon:

Hvordan forebygge smitte? Råd fra Folkehelseinstituttet
Norges Idrettsforbund – Anbefaling til utøvelse av idrettsaktivitet