«Super seil – seiling for alle»

I år vil Seilforeningen forsøke et nytt konsept med introduksjonskurs for de yngste optimistseilerne. Gjennom «Super-Seil programmet» er målet å få en mer effektiv og spennende opplæring over en kortere periode. Da vil seilerne allerede til høsten kunne delta på kurs for videregående seilere samt også bli med på foreningens lokale klubb regattaer. Super Seil-programmet består av én valgfri Super Seil-helg i juni og én Super Seil-uke i begynnelsen av sommerferien.

Det er en forutsetning for deltakelse på Super Seil-uke at seileren enten har gjennomført en Super Seil-helg eller annen tilsvarende basisopplæring i jolleseiling.

Programmet gjennomføres fra Stavanger Seilforening sitt flotte jolleanlegg på Sølyst. Deltakerne blir fulgt tett opp av våre erfarne instruktører.

Vi har satt opp følgende kursopplegg for 2015.

Aldersgrense: 8 -12år. Deltakerne må kunne svømme.

Pris: Super Seil-helg: kr 1000,-

Pris: Super Seil-uke: kr 3000,-

• Super Seil helg – alternativ 1: 6-7 juni
  • Super Seil helg – alternativ 2: 13-14 juni.
  • Super Seil uke – Mandag 22. til fredag 26. juni.
  • Super Seil uke nr 2 – Mandag 10. til fredag 14 august