Stavangernissene seilte med «Synne»

Årets nisseseilas i Stavanger Seilforening ble gjennomført samtidig som ekstremværet «Synne» herjet med Rogaland.  Selv om «Synne» hadde både vind og regn med seg til jul, stoppet ikke det de ivrige jolleseilerne i Stavanger fra å rigge båter, kle seg i nissekostymet og stille til start i den tradisjonsrike årsavslutningsregattaen.

20 påmeldte små- og gammelnisser, i alderen 10 til 63 år, stilte til start i fire ulike jolleklasser. Alle konkurrerte mot hverandre etter handicap systemet jollelys. «Årets Nisse 2015» ble Olai Hagland som i sin Laser 4,7 var et nisseskjegg foran optimistseilerne Hanna Katle Fjon og Sunniva Gjesdal.

Etter at «Synne» hadde bidratt med å skylle både utstyr og bekledning var det årsavslutningsfest med julegrøt og premiedryss for sesongens klubbserier. Årets vinnere av vandrepokalene var Liv C. Middelthon i Optimistklassen samt  Mathias Jørgensen og John Butler-Wang i klassene Laser radial og Laser 4,7.

Resultater Nisseseilasen følg link

«Girl Power» med Gjesdal tvillingene i sentrum var klare vinnere av kostymeprisen under årets Nisseseilas.

GirlpowerII
GirlPower

Olai Hagland får ha vandrepokalen som bekreftelse på at han er «Årets Nisse 2015» i Stavanger Seilforening.

Nisse premier

Vinnere av vandrepokaler for 2015 sesongen. Liv C. Middelthon, Mathias Jørgensen og John Butler-Wang

Vandrepokaler 2015