Stavanger seilforening i Folketoget 17. mai-23

Folketoget følger “Storhaugruta” i år og starter, klokken 16.00, i Olav V’s gate og oppløses ved St. Petri kirke.

Stavanger Seilforening er nr. 22 eller 24 i toget. Bak Ukrainsk forening i Rogaland.

Oppmøtested er Haakon VII gate, Domkirkeplassen, Kongsgata.

Se etter SS-vimpler m.m. Vi møter opp senest kl 1545. Fronten av toget starter kl 16, men det tar en liten stund før vi begynner å bevege oss.

Vi oppfordrer deltakerne til å ta på seg klubbjakke/hettegensere/t-skjorter eller annet seilaktig tøy for anledningen. De av seilerne som vil, kan også ha på seg (noe) seiltøy/ redningsvest eller annet.

Ta gjerne med flagg, fløyter og eventuelle andre ting som skaper stemning.

Vi deler på oppgaver med å bære vimpler og plakater og dra med optimistjollen som nå har fått hjul.

Vi tenker å ta med boombox for å lage stemning med seilinspirerende musikk eller det seilerne ønsker. Tenk gjerne på aktuelle gøye sanger ( “Sail”, “Optimist”…++).

Vi håper flest mulig jolleseilere, trenere, foreldre og søsken og andre seilere i seilforeningen kommer og er med.

Dette er en fin anledning til å vise frem foreningen og forhåpentligvis rekruttere nye seilere.

Det er jo også kjempekjekt å gå i folketoget med en så fin og gøy gjeng😀

Vi gleder oss⛵️🇳🇴🥳

Jorunn og Helen