Optimistjollekurs for barn – «Super Seil »

Opti Glade barn

«Super-Seil programmet» er vårt nybegynnertilbud der vi ønsker å gi du unge seilerne en spennende og effektiv opplæring over en kortere periode. Noen seilere vil da allerede til høsten kunne delta på videregående nivå samt også bli med på våre lokale klubbregattaer. Super Seil programmet består av én valgfri Super Seil helg i juni og én eller flere Super Seil uker i begynnelsen eller slutten av sommerferien.

Les mer her.

Innkalling til Stavanger Seilforenings årsmøte 6 mars.

Innkalling til Stavanger Seilforenings årsmøte den 6 mars kl 18.00 på Hotel Victoria

Saksliste:

1. Godkjenne stemmeberettigede
  2. Godkjenne innkallingen, saksliste og forretningsorden
  3. Velge møteleder, referent, tellekorps samt 2 underskrivere av protokollen
  4. Behandle årsmelding for 2017
  5. Behandle revidert regnskap for 2017
  6. Behandle innkomne forslag
  7. Fastsette medlemskontingent for 2018
  8. Vedta budsjett for 2018
  9. Behandle Stavanger Seilforenings sin organisasjonshåndbok
  10. Engasjere statsautorisert revisor til å revidere foreningens regnskap
  11. Foreta valg i henhold til årsmøtevedtatt organisasjonsplan

Innkommende forslag må være styret i hende senest 20. februar kl. 16.00
Forslag sendes dagligleder@stavangerseilforening.no

Enkel servering

Fullstendig saksliste med alle sakspapirer blir lagt ut på www.stavangerseilforening.no 1 uke før årsmøtet.

Problemer med bom/ kortleser på Sølyst?

Vi har i det siste fått tilbakemeldinger fra medlemmer at bommen ikke åpner seg. Serviceteknikere fra leverandør av bommen har jobbet med problemet og vi har nå byttet kortleser. Det virker som at færre nå har problem med at bommen ikke åpner seg. Hvis du allikevel har problemer med at bommen ikke åpner seg når du bruker kortet ditt, ta kontakt med SS adm. ved Tordis eller Lars Ole, 51 89 01 00.

Åpent klubbhus fredag 4.januar fra kl 17.00 – dagen før Nyttårsseilas

Vi holder åpent hus kvelden før Nyttårsseilasen. Christen With og makker Øyvind fra North Sail er på plass for å gi gode råd og tips for seil og rigg, både for Nyttårsseilasen og ikke minst den kommende sesong .

Benytt anledningen til en god og nyttig seilprat med gode innspill fra Christen.

Alle er velkommen!

Foredrag med Are Wiig, Golden Globe Race 2018

Are besøkte Stavanger seilforening ifm. med sin non-stop singelhanded seilas Lindesnes- Nordkapp i november 2017. Da fortalte han om sine forberedelser til Golden Globe Race. Som nok de fleste dessverre vet endte det med mastehavari sør for Cape Town. Are kommer nå og skal fortelle om sin deltagelse i soloseilasen GGR 2018, litt om historien til Golden Globe Race, forberedelsene med båtvalg, testing, seil, rigg, dekk etc.
Så vil han selvsagt fortelle om selve regattaen med deltagere, rutevalg, mastehavariet i stormen med kullseiling og rigging av nødrigg og seilasen inn til Cape Town.

Foredraget vil bli holdt i Klubbhuset til Stavanger Seilforening. 70 plasser.
Dato: 13. februar 2019 kl 18-20
Billettpris er 200kr der inntektene går til Are Wiig. Betales cash eller med Vipps ved inngang.

Påmelding her

Velkommen til Nyttårsseilas 2019!

Lørdag den 5. januar  er det Nyttårsseilas og Idrettsgalla i Stavanger!

Nyttårsseilasen har lang tradisjon  – i 23 år har stavangerseilere samlet seg til start i Vågen for årets første idrettsarrangement i Stavanger.

Det vises godt igjen i havnebilde når 30-40 båter forbereder seg til start i Vågen.

Klarer vi å mønster like mange båter denne gang?  Kan vi vise deler av idretts-Norge hvor stort engasjement seilerne i Stavanger har for sin idrett?

Velkommen til Nyttårsseilas 2019!

Påmelding her.

Alle er velkommen!

Julegløgg i klubbhuset

I fjor var det finale i håndball-EM samtidig som julegløgg i Klubbhuset. Da kom det ingen og SS satt inne med 10 liter gløgg og en del peppekaker.. Finalen i årets håndball-EM faller samme dag og tid som planlagt julegløgg.. Vi flytter derfor julegløggen til onsdag 19. desember kl. 19 i klubbhuset.

Håper så mange som mulig kommer til en sosial kveld i klubbhuset! Velkommen!

Idrettsgallaen 2019 i Stavanger. Årets julegave!

Idrettsgallaen 2019 arrangeres i Stavanger, 5. januar 2019. Det er ikke hver dag man har mulighet til å oppleve et arrangement som dette i Stavangerregionen, så her er det bare å trå til! Dette er den perfekte julegave til den som har alt:-)

The September When gjenforenes og skal stå på scenen sammen for første gang siden 2011, i tillegg kommer de lokale heltene Stavangerkameratene, komiker og musiker Jon Niklas Rønning, tvillingduetten Marcus & Martinus, og Ulrikke Brandstorp.

Fristilutøver Tiril Sjåstad Christiansen debuterer som programleder og skal lede Idrettsgallaen på NRK sammen med Nicolay Ramm, kjent fra suksessen «Helt Ramm» på NRK.

Mer info og biletter her.

Smekkfull aula hørte Svein og Irene Mathisen fortelle!

Takk til Svein og Irene Mathisen for et spennende og lærerikt foredrag om deres fire år rundt jorden!

Som det ble fortalt fikk Svein og Irene i oppdrag å velge en organisasjon som de ønsket å donere inngangspengene til. De har nå bestemt at pengene, 4500,-, skal går til  2K EDUCATION FUND. Fondet er opprettet av SS medlemmer Kjell Dreyer og Kaia Samuelsen som er ute på sin jordomseiling nå. Kjell og Kaia kan følges på sin blogg her.

Dette er et fond for å hjelpe jenter i Guatemala til å kunne gå på skole. Pengene forvaltes av den frivillige organisasjonene Pass It On Guatemala

Tusen takk til Svein og Irene!

Takk også til SR-bank som lot oss ta i mot ca 130 stykker i deres flotte aula.

Vinteropplag 18/19, 1 ledige plasser

Vi har pr. onsdag 14. november en ledige plasser for vinteropplag 2018/19.
Ta kontakt med SS adm. ved larsole.gudevang@stavangerseilforening.no eller 95992579 for å avtale løft eller ved spørsmål.

Vi minner om temamøte onsdag den 14. nov i SR-Bank Aula

Møtet begynner kl 18.00 og det er fremdeles ledige plasser til foredraget om Svein og Irene  sin tur jorden rundt med Lovinda too.

Velkommen!

Foredrag med Svein og Irene Mathisen, «Jordomseiling 2014-18», onsdag 14. november.

Etter et vellykket langtur foredrag med Fredrik Malin ser vi frem til foredrag med Svein og Irene Mathisen som var på jordomseiling 2014-18. Foredraget avholdes i SR bank sin aula(Bjerksted) onsdag 14. november kl 18-21. Merk at du må melde deg på.

Inngangspenger 50kr. Betales i døren med Vipps eller cash.

Påmelding her.

PS: Arrangementet vil bli holdt i Sr banks aula kl 18-21 Adresse Sandvigå 1.
        SR-Bank har parkeringsanlegget som er åpent for deltakere.