Optimistjollekurs for barn – «Super Seil »

Opti Glade barn

«Super-Seil programmet» er vårt nybegynnertilbud der vi ønsker å gi du unge seilerne en spennende og effektiv opplæring over en kortere periode. Noen seilere vil da allerede til høsten kunne delta på videregående nivå samt også bli med på våre lokale klubbregattaer. Super Seil programmet består av én valgfri Super Seil helg i juni og én eller flere Super Seil uker i begynnelsen eller slutten av sommerferien.

Les mer her.

Innkalling til Stavanger Seilforenings årsmøte 6 mars.

Innkalling til Stavanger Seilforenings årsmøte den 6 mars kl 18.00 på Hotel Victoria

Saksliste:

1. Godkjenne stemmeberettigede
  2. Godkjenne innkallingen, saksliste og forretningsorden
  3. Velge møteleder, referent, tellekorps samt 2 underskrivere av protokollen
  4. Behandle årsmelding for 2017
  5. Behandle revidert regnskap for 2017
  6. Behandle innkomne forslag
  7. Fastsette medlemskontingent for 2018
  8. Vedta budsjett for 2018
  9. Behandle Stavanger Seilforenings sin organisasjonshåndbok
  10. Engasjere statsautorisert revisor til å revidere foreningens regnskap
  11. Foreta valg i henhold til årsmøtevedtatt organisasjonsplan

Innkommende forslag må være styret i hende senest 20. februar kl. 16.00
Forslag sendes dagligleder@stavangerseilforening.no

Enkel servering

Fullstendig saksliste med alle sakspapirer blir lagt ut på www.stavangerseilforening.no 1 uke før årsmøtet.

Kretsmesterskap i Shorthanded seiling i Rogaland 2021

Kretsmesterskap i Shorthanded seiling i Rogaland 26. og 27. juni 2021.
Stavanger Seilforening og Shorthanded Sailing Norway inviterer til seilas for shorthanded klasser og turklasser. Seilasen går i samme rute som de siste versjonene av den tradisjonsrike Ryfylke Rundt seilasen og er tradisjonen tro, nattseilas. Det nye er at regattaen utelukkende har Shorthanded klasser, dvs kun en eller to personer ombord. Det er også klasser for turseilere, som ikke har krav til måling av båt eller registrering av seilnummer og slikt.
Seiling i Ryfylke er i innaskjærs områder – dog er det alternativt løp i tilfelle dårlig vær, som er i enda lunere farvann.
En fantastisk mulighet til å få med seg mesteparten av vakre Ryfylke i lyse sommernetter.

Premier fra Landor Larsen, og North Sails!

Theodor Middelthon bronse i Europamesterskapet for U19!

Theodor Middelthon sikret seg en sterk bronsemedalje i Europamesterskapet for de under 19 år!

Regattaen ble arrangert i Montenegro.

Fullstendig resultatliste her.

Vi gratulerer han så mye!

Ladies´weekend

29. og 30. mai arrangerte laser seilerne Marta Benthem og Lucie Fransen «Ladies´weekend». Alle jenter og damer var invitert til treninger, små regattaer og storbåt cruising. Som i mange idretter er frafallet av jenter tidligere enn for gutter. Samlingen hadde som mål å skape seilglede slik at jenter og damer vil fortsette med seiling!
Marta uttaler: «It was a privilege to see how cool the female sailing community is here in Stavanger».

Takk for innsatsen Marta, Lucie og alle som deltok!

Banneren med båten «Maiden» er fra den fantastiske filmen «Maiden» som dere finner på de første strømmetjenester.

Seilforeningen 1928 arrangerer Sommerseilas lørdag 19. juni.

For påmelding og kunngjøring: https://sailracesystem.no/regatta?regatta=3571

Vestlandscup på Sølyst 5. og 6. juni, NB: info om parkering for SS medlemmer

Til helgen kan vi endelig arrangere regatta med besøkende seilere.
Det er påmeldt 17 laser- og 20 optimistseilere fra RAN-, Hjellestad-, Åsane-, Bergen-, Askøy- og Stavanger Seilforening.
Alle info ligger på Manage2Sail

Vi oppfordrer alle SS medlemmer til å ikke parkere inne på området mellom klubbhuset og Skipperstuen fredag 4. og søndag 6. juni.

Frist for kjøp av Langøy sesongkort er 1. juni

Hvis du bruker Langøy ofte lønner det seg å ha sesongkort.
Frist for å kjøpe sesongkort er 1. juni.

Kjøp ditt sesongkort i vår nettbutikk:  https://shop.tpgo.no

Villsauen har ikke sesongkort og er derfor ikke på Langøy før til vinteren igjen:-)

Behov for dugnad

Mange har allerede tatt kontakt og utført nyttig og viktig dugnad på Sølyst!
Det er vi veldig glad for!

Det er fortsatt oppgaver på Sølyst(ta kontakt!) men nå er det særlig på Langøy det er behov for dugnad. Hytten skal males utvendig og denne uken blir maling transportert til Langøy.
Hytten skal tilbakestilles til original farge fra 1917, svart. Det vil derfor være behov for to lag maling ila sommeren. Ta kontakt med Lars Ole, dagligleder@stavangerseilforening.no, hvis du har mulighet til å bidra en helg eller en ukedag.

Minner om dugnadsplikt på Langøy for medlemmer uten båtplass på Sølyst som har kjøpt sesongkort på Langøy.

Behov for assistenttrener

Stavanger Seilforening har fra høsten 2021 behov for en assistentrener til våre jolleseilere. Det vil primært være snakk om optimist og laser. Assistenttreneren vil jobbe tett sammen med vår hovedtrener, Youssef Akrout. Størrelsen på stillingen vil være ca 10timer pr. uke men vil bli justert når vi ser behovet til høsten. Lønn etter avtale/ gjeldene satser i Stavanger Seilforening.
Spørsmål og eller søknad rettes til dagligleder, Lars Ole Gudevang, dagligleder@stavangerseilforening.no

Kretsmesterskap i Shorthanded seiling i Rogaland 2021

Kretsmesterskap i Shorthanded seiling i Rogaland 26. og 27. juni 2021.

REGATTASEILING på 1 – 2 – 3

Vi har lyst til å motivere til seile regatta. Hvorfor vi synes det er viktig? I regatta lærer du å håndtere båten din i trygge rammer, du utfordrer deg selv på områder du kanskje ikke ville gjort på tur, og du vil garantert ha det gøy underveis! Lærdommen du tar med deg, vil gi deg og familien hyggeligere og sikrere ferieturer. Og hvem vet – kanskje du blir bitt av basillen og får en ny, spennende, sosial og utfordrende hobby?
Axel Nissen-Lie fra Seilmagasinet og Eira Naustvik fra Shorthanded Sailing Norway og vil hjelpe deg i gang med enkle råd og tips fordelt på tre kvelder.

Les mer om arrangementet på Facebook.