Optimistjollekurs for barn – «Super Seil »

Opti Glade barn

«Super-Seil programmet» er vårt nybegynnertilbud der vi ønsker å gi du unge seilerne en spennende og effektiv opplæring over en kortere periode. Noen seilere vil da allerede til høsten kunne delta på videregående nivå samt også bli med på våre lokale klubbregattaer. Super Seil programmet består av én valgfri Super Seil helg i juni og én eller flere Super Seil uker i begynnelsen eller slutten av sommerferien.

Les mer her.

Innkalling til Stavanger Seilforenings årsmøte 6 mars.

Innkalling til Stavanger Seilforenings årsmøte den 6 mars kl 18.00 på Hotel Victoria

Saksliste:

1. Godkjenne stemmeberettigede
  2. Godkjenne innkallingen, saksliste og forretningsorden
  3. Velge møteleder, referent, tellekorps samt 2 underskrivere av protokollen
  4. Behandle årsmelding for 2017
  5. Behandle revidert regnskap for 2017
  6. Behandle innkomne forslag
  7. Fastsette medlemskontingent for 2018
  8. Vedta budsjett for 2018
  9. Behandle Stavanger Seilforenings sin organisasjonshåndbok
  10. Engasjere statsautorisert revisor til å revidere foreningens regnskap
  11. Foreta valg i henhold til årsmøtevedtatt organisasjonsplan

Innkommende forslag må være styret i hende senest 20. februar kl. 16.00
Forslag sendes dagligleder@stavangerseilforening.no

Enkel servering

Fullstendig saksliste med alle sakspapirer blir lagt ut på www.stavangerseilforening.no 1 uke før årsmøtet.

«Klubben i mitt hjerte», Norges idrettsforbund, SpareBank1, P4 og Dagbladet deler ut en halv million kroner frem til fredag 26. oktober!

Norges idrettsforbund, SpareBank1, P4 og Dagbladet sparker i gang Klubben i mitt hjerte lørdag 13. oktober. Kampanjen deler ut en halv million kroner frem til fredag 26. oktober!

Stem på Stavanger Seilforening her: klubbenimitthjerte.no

Årets kampanje starter lørdag 13. oktober kl. 00.01 og slutter fredag 26. oktober kl. 12.00. Alle som driver med idrett har én eller flere klubber med en spesiell plass i hjertet. Idrettslaget er grunnsteinen i arbeidet med å skape god aktivitet, positive miljøer, idrettsglede og fellesskap i lokalmiljøene. Under kampanjeperioden for Klubben i mitt hjerte kan alle vi som ønsker å takke våre egne idrettslag, stemme på – og jobbe for – at akkurat vår klubb vinner flere hjerter og kanskje også en pengepremie som kommer godt med.

Marit Bjørgen og Henrik Christiansen er ambassadører for Klubben i mitt hjerte i 2018. Reglene er enkle. Klarer din klubb å samle 50 stemmer eller mer i løpet av ett døgn, er klubben med på trekningen av to dagspremier på 10 000 kroner fra SpareBank 1. Med en gang et idrettslag har oppnådd 50 stemmer i løpet av én dag vil det bli offentliggjort på klubbenimitthjerte.no at idrettslaget er med i trekningen av 10 000 kroner. Et idrettslag som oppnår 50 stemmer hver dag i kampanjeperioden kan delta i totalt 14 trekninger. Vinnersjansene er derfor store. Alle idrettslag, samt bedrifts- og studentidrettslag deltar på lik linje.

På P4s formiddagssendinger og på klubbenimitthjerte.no vil dagsvinnerne offentliggjøres. Totalt deler SpareBank 1 ut 28 premier á 10 000 kroner og to hovedpremier på 50 000 kroner. På denne måten vil små idrettslag ha like store vinnersjanser som store idrettslag.

Ekstra Spleis-konkurranse
Når du stemmer på din klubb får du også mulighet til å opprette
SpareBank 1 og Spleis gir også bort 100 000 kroner i en tilleggskonkurranse. Søk frem klubben og støtt spleisen som ligger på den siden, finnes det ingen kan du opprette én. Hver hverdag i perioden trekkes det en vinner av klubbene som har passert 2000 kroner på sin spleis. Fredag 26. oktober trekkes enda to nye vinnere av 25 000 kroner hver blant alle klubbene som har samlet inn mer enn 2000 kroner. Det er kun spleiser opprettet fra klubbenimitthjerte.no som deltar i trekningene. Spleis tar vanligvis et gebyr, men «Klubben i mitt hjerte»-spleisene er gratis. Gå inn på klubbenimitthjerte.no og stem på din klubb!

Promineo Racing vant Windjammer Race 2018

Det er flere enn jolleseilerne som reiser avgårde på regattaer.

Kjetil Grev med Marie G. og Hans Martin Veding med Promineo Racing var i helgen på Stord og deltok i i UK Sailmakers Windjammer Race 2018. De fikk henholdsvis 3. og 1. plass. De siste ukene har begge båtene vært med på flere regattaer.  Under er resultater fra de tre siste regattaene de har vært med på.

Resultater fra UK Sailmakers Windjammer Race 2018 her.
Resultater fra Bergen Singelhanded her.
Resultater fra Gandsfjord Shorthanded Weekend 2018 her.

Alle bildene er hentet fra Stord Seilforening sin Facebook gruppe.

Slepejoller må fjernes

Du som oppbevarer din slepejolle på stativet mellom masteskuret og pumpehuset må fjerne den da det skal bygges nytt stativ.

Hvis du ikke fjerner jollen innen 15. oktober blir den fjernet(og solgt?) av SS adm.

Slepejollen skal ikke legges på gresset.

Foredrag med Fredrik Molin, 5 år på havet, fra Karibien i syd til isfjell i nord

Fredrik Molin er ankommet Stavanger etter 5 år på havet. Med sin 53 fot stål ketch, «Fairwinds», har han seilt på kryss og tvers av Nord-Atlanteren, fire ganger over Atlanterhavet.

Det siste året har mannskapet på «Fairwinds» drevet ett forskningsprosjekt med fokus på plast i havet, hvor det har blitt trålet etter mikro og makro plast for å bedre forstå problemstillingene rundt marin forsøpling.

Kom å hør Fredrik fortelle om 5 spennende år på havet fra Karibien i syd til isfjell i nord. Sammenstøt med hval og andre spennende og morsomme historien.

Foredraget, med bilder og film vil bli holdt i Klubbhuset på Sølyst onsdag 24. oktober kl 18:00. Det er åpent for alle og er gratis.

Viktig info ang. seilloftet

Det er mange som ønsker å tørke seil i disse dager. Det er derfor viktig at alle som bruker seilloftet passer på å ta ned seilet når det er tørt og ikke lar det henge lenger enn nødvendig. I tillegg er det viktig å brette sammen seilene og ta de vekk fra gulvet.

Langøy dugnad er avlyst pga vær

Langøydugnaden i helgen må dessverre avlyses pga vind og regn da jobben bla. er å skifter vinduer.
Vi kommer tilbake med ny dato.

Tordis har ferie

Da er det tid for Tordis sin sommerferie. Hun vil være borte fra jobb 21. sept.- 8. oktober.
Mail til dagligleder@stavangerseilforening.no vil ikke bli besvart i denne perioden.
Send mail til Lars Ole Gudevang, larsole.gudevang@stavangerseilforening.no eller ring han direkte på 95 99 25 79.
Eller kom innom Skipperstuen på Sølyst for en prat:-)

OBS: Fortsatt sterk vind, sjekk fortøyninger osv.

Bildet er værmelding for fredag 21. september kl 21. Hentet fra windy.com

Det meldes om fortsatt sterk vind. Vi observerer mange båter med slakke fortøyninger, løse presenninger og slakke fall.

• Fest fall vekk fra masten og stram skikkelig. Løse fall er til stor irritasjon for beboerne på Grasholmen.

Retningslinjer for fortøyning:

• Båten fortøyes med to fortøyninger i baug og to akter. Hvis båtens lengde i forhold til brygge tilsier det må det også legges ut spring.
  • Bruk kvalitetstau med tilstrekkelig dimensjon
  • Fortøyning skal festes med knute/spleis til fortøyningsøyer på utriggerne
  • Bruk strekkavlastere i god kvalitet
  • Fortøyninger skal strammes tilstrekkelig for å unngå at båten jager i båsen

Les mer orm fortøyning her.

OBS, meldt sterk vind og høyt vann

Vi oppfordrer alle med båt i havnen på Sølyst til å sjekke fortøyninger og stramme alle fall.

Dette er en generell oppfordring men spesielt nå med værmelding for de neste dagene der YR melder opp til 18m/s på Sølyst

OBS. Nytt slepejollestativ- fjerne slepejoller

Alle som oppbevarer slepejolle på stativet mellom masteskuret og pumpehuset må fjerne disse da det skal bygges nytt stativ.

Joller som ikke er fjernet 1. oktober blir fjernet av SS adm.

Slepejollene skal ikke legges på gresset.