Nyttårsseilasen 2023 – endelig var vi igang igjen

Etter flere år med Covid og storm fikk vi avviklet nyttårsseilasen igjen. Med 22 påmeldte båter, tett innpå 100 deltakere og tildels heftig værmelding, ble det spennende for arrangøren om det ville gå veien denne gangen, og heldigvis viste værgudene seg fra den hyggelige siden. Var det at vi hadde planlagt reservedag neste lørdag som gjorde susen?

Uansett, 20 – 25 knops vind og regnbyger skremte ikke mange og selv om litt rusten regattaform gjorde spinnakermanøvre utfordrene, ble regattaen gjennomført uten alvorlige uhell eller skader.

Start og mål var som vanlig i vågen i Stavanger. Nyttårsseilasen er en Gunderseilas, som gjør det relativt greit der hvor det er så trangt og båtene starter ettter nøye utregning slik at alle teoretisk kommer likt i mål. Dette blir stort sett umulig å få 100%, men vi legger vekt på det sosiale elementet av denne seilasen. Etterpå var det fiskesuppe servert i Gamle Sandnes som ligger i vågen.

Christen With har tradisjonen tro tatt turen til Stavanger for anledningen og presenterte film og bilder fra dagen, fulgt av sine treffsikre og morsomme kommentarer.

Hvis du ikke fikk betalt suppen om bord MS Sandnes kan du fortsatt vippse til Vipps nummer 749925, 200 pr pers.

Hjertelig takk til alle som bidro til et flott arrangement og godt nytt seilår 2023

Resultater

Express