Norges Cup stevne 3 Optimist – Takk fra jolleseilerne

SS fikk ved juletider tildelt NC 3 2016 for Optimistjolle. Det er et stort løft med over 100 seilere, og ikke minst, medfølgende foreldre og støtteapparat.Siden tidlig i vinter har et lite men velorganisert prosjekt under ledelse av Per Lund, arbeidet målbevisst med planlegging av helgens arrangement. Et av målene for Regattakomiteen som teknisk arrangør var å få gjennomført regattaene kun ved bruk av lokale funksjonærer, – noe vi for første gang lyktes med for et arrangement av denne størrelsen.

For oss jolleforeldre var det selvsagt obligatorisk oppmøte for innsats i alle former for avvikling av selve arrangementet. Vi er på ingen måte nok foreldre til å avholde noe slikt som dette og må derfor stole på støtte fra øvrige medlemmer. SS viste seg her igjen fra sin aller mest imponerende side, med medlemmer som popper opp og bidrar på alle nivå hele helgen uten annen motivasjon en genuin interesse for sporten vår, foreningen og lagfølelsen.

Tusen takk til dere alle. Til tross for vanskelige værforhold laget dere en uforglemmelig og ellers perfekt arrangert regattahelg for seilerne i jollehavnen. Bildet er av Norges EM lag i Optimist 2016. Nummer 2 og nummer 4 fra høyre Guro Gjesdal og Jon-Øivind Tollevik Garvik, begge SS.

Leif C. Middelthon, Leder Trening & Opplæring