ILCA (Laser)

Lasergruppen i Stavanger Seilforening består av ca 17 aktive seilere som seiler i båtene ILCA 4 ,6 og 7. Lasergruppen har seilere i alderen fra 13 år til 60+ (!) år.  Laserskroget kan utstyres med tre alternative riggstørrelser, og det gjør båten egnet for alle aldere og vektklasser.  Laser med standard rigg er OL klasse for herrer, og radial rigg er OL klasse for damer.

Foreningen har klubbjoller som kan lånes . Disse er anskaffet til bruk i opplæring av ungdom og voksne som ønsker å lære å seile jolle.

Stavanger Seilforening innledet i 2012 et toppidrettssamarbeid med OlympiatoppenVest, Rogaland Idrettsskrets og St Svithun Videregående skole. Formålet med dette samarbeidet er å  tilrettelegge for seiling som toppidrett og integrert del av programmet i den videregående skolen. Vi har for tiden to elever fra Stavanger Seilforening i klassen for Talenter Mot Toppen (TMT) ved St Svithun videregående skole. Disse har 8 skoletimer med seiling i løpet av en skoleuke. I tillegg er har de 4 skoletimer basistrening sammen andre lovende utøvere fra andre idretter.

• Oversikt over treningstider for Laser og Optimist her.
  • Årshjul for Laser Årshjul.
  • Ta kontakt med vår hovedtrener Youssef Akrout, akroutyoussef@hotmail-com , for mer info.