Jubelhelg for SSF Optimistseilere

Mesterskapsuttakene  for 2016 ble avsluttet ved helgens Norgescup 3 2016 i Stavanger.

Alle A klasse seilerne til SS og hovedtrener Luka Radelic kvalifiserte seg til deltakelse i Nordisk mesterskap, i seg selv en flott prestasjon.

Størst respekt står det imidlertid av Jon-Øivind Tollevik Garvik (bildet) og Guro Gjesdal. Begge har med meget jevne og sterke resultater i de 3 NC stevnene som har vært avholdt i vår kvalifisert seg til laget av 5 seilere som skal forsvare Norges ære både i individuell- og lagseiling i EM Optimistjolle i Italia i juli og august.  Fantastiske prestasjoner av begge og gratulerer så mye. Se ellers http://www.aftenbladet.no/sport/Hvor-ble-det-av-vinden-3930243.html

SS har med dette etablert seg som en av landets markante seilforeninger når det gjelder utvikling av unge regattaseilere.  Vi har per i dag også god ettervekst noe vi fikk demonstrert i helgen med de fine resultatene til NC debutantene Linus Hannevik, Lucie Franssen og Johannes Dalland som stilte i B klassen. Vi har alle grunner til og vær kjempestolte over de unge seilerne våre og ønsker de lykke til med sommerens mesterskapsutfordringer.

Leif C. Middelthon, Leder T&O