«Jæren Race» , Stavanger til Sogndalstrand 29.-30.06.2018

• Samseil med venner
  • Uhøytidlig seilas
  • Nyt Jæren fra sjøsiden!
  • Delta på sommerkonserter i Sogndalstrand!
  • Flytt båten sørover på vei til sommerferie

Start: Du starter fredag 29. juni, fri start mellom kl 16:00 og 19:30 med startlinje Veritas/ Tjuvholmen. Send sms til arrangør ved start med bilde av GPS tid/koordinater
Mål: Sogndalstrand, utlagte bøyer ved molo, Send SMS til arrangør med bilde av GPS tid/koordinater.
Klasser: Shorthanded(max 2) og fullt mannskap. Gammelt LYS blir brukt som handicap, men ikke krav til målebrev.
Avgift: 300kr pr båt som går til innkjøpt av premie til vinner i de to klassene.
Påmeldingsfrist: innen onsdag 2. juni kl 09

Lørdag kveld er det sommerkonserter i Amfiet til Sogndalstrand Kulturhotell med Heine Totland´s Rock & Roll Circus, Myrull og Rægefabrikken. Du som deltager kan la båten ligge i inntil 14 dager. Evt. seile tilsvarende regatta tilbake til Stavanger med start søndag 31.08(mer info kommer ved interesse).

For at denne seilasen skal arrangeres trenger vi mellom 5 og 10 båter som er påmeldt. Pr. i dag er det allerede to påmeldinger. Vi må ha forhåndspåmelding slik at vi kan sikre alle plass i Sogndalstrand. Ved påmelding må vi ha beskjed om dere skal la båten ligge og hvor lenge den blir liggende før videre seilas. Send mail til Stavanger Seilforening, larsole.gudevang@stavangerseilforening.no hvis du har spørsmål eller ønsker å delta. Når/ hvis i får mellom 5 og 10 påmeldte så vil vi legge ut ytterligere info om regattaen.

Vi planlegger rekebord i forkant av konserten hvor vi vil ha en liten premieutdeling samt en god prat om turen over Jæren og seiling generelt.

Vi vil påpeke at sikkerheten ifm. seilingen er det skipper om bord i hver båt som har ansvar for. Det vil ikke være følgebåt eller noen annen form for ekstra tiltak.

Billetter til konserten kan bestilles hos ticketmaster.no.

Eventuell ekstra overnatting til venner og kjente som også vil oppleve konsert og rekebord kan bestilles på sogndalstrand-kulturhotell.no  hvor det også gis mer informasjon om det gamle ladestedet Sogndalstrand og området rundt.