Temakveld med Telenor Kystradio og generell info om temakvelder/ fellesturer

Onsdag 21. februar hadde vi besøk fra Tore Urvik fra Telenor Radio. Tore hadde et svært spennende og lærerikt foredrag om mange tema rundt Telenor Kystradio, Hovedredningsentralen, Redningselskapet og Trafikksentralene. Tore har lang erfaring fra både Redningselskapet og Kystradioen og briljerte med sin kunnskap. EPIRB, DSC, GMDSS, Securité, May Day, Medico og fra 5 til 2 Kyststasjoner fikk en grundig gjennomgang i det 2 timer lange foredraget.

Oppmøtet var dessverre tynt. Vi som var dere var enige om at dette måtte repeteres og vi skal jobbe for å få Tore tilbake så fort som mulig. Adm. beklager at informasjonen ikke har nådd våre medlemmer. Info om foredraget har vært tilgjengelig på SS sin aktivitetskalender og under fanen «Turseiling» i 4 uker og på SS sin FB side. Adm. tar allikevel det dårlige oppmøtet som et signal om at vi ikke gjør en god nok jobb for å informere om temakvelder. Heretter vil vi derfor legge ut nyhet inkludert mail til alle medlemmene i ukene før. Vi oppfordrer allikevel alle om å gå inn i vår kalender og notere seg datoer.

Vi kommer tilbake med ny dato med Tore Urvik fra Telenor Radio.