LaserlogoLasergruppen i Stavanger Seilforening består av ca 12 aktive seilere som seiler i båtene Laser 4.7 og Laser Radial. Lasergruppen har seilere i alderen fra 13 år til 60+ (!) år.  Laserskroget kan utstyres med tre alternative riggstørrelser, og det gjør båten egnet for alle aldere og vektklasser.  Laser med standard rigg er OL klasse for herrer, og radial rigg er OL klasse for damer.

Foreningen har klubbjoller som kan lånes . Disse er anskaffet til bruk i opplæring av ungdom og voksne som ønsker å lære å seile jolle.

Stavanger Seilforening innledet i 2012 et toppidrettssamarbeid med OlympiatoppenVest, Rogaland Idrettsskrets og St Svithun Videregående skole. Formålet med dette samarbeidet er å  tilrettelegge for seiling som toppidrett og integrert del av programmet i den videregående skolen. Vi har for tiden to elever fra Stavanger Seilforening i klassen for Talenter Mot Toppen (TMT) ved St Svithun videregående skole. Disse har 8 skoletimer med seiling i løpet av en skoleuke. I tillegg er har de 4 skoletimer basistrening sammen andre lovende utøvere fra andre idretter.

Intro kurs for ungdom og voksne – Laser og Snipe

Stavanger Seilforening gjennomfører helgekurs for ungdom og voksne. Kurset passer for alle som har lyst til å lære å seile, og som er eldre enn 14 år. Gjennom kyndig vegledning av våre instruktører får deltakerne en innføring i seiling gjennom praktisk øvelse i Snipe og/eller Laser.  Leie av skolebåt inkludert i kursavgiften.

For påmelding til aktuelle kurs se:

Videregående treningsprogram (VK) Laser

Dette programmet er tilpasset ungdom og voksne med erfaring fra optimist eller med annen relevant seilerfaring.

For påmelding til aktuelle treningsprogram se:

Ingen planlagte aktiviteter

Regatta gruppe (NC) Laser

Regattagruppen sitt treningsprogram er tilpasset seilere som konkurrerer på nasjonalt og internasjonalt nivå.

For påmelding til aktuelle treningsprogram se:

NC treningsprogrammer Høst 2018 - Optimist og Laser  —  start 20 aug 2018

Autumn Race Clinic for NC seilere - Sølyst  —  start 09 okt 2018