Langøyfest 15. juni

15 jun

Årets Langøyfest vil bli arrangert lørdag 15. juni. I tradisjon tro vil det bli servert reker for de voksne og pølser til barna. Det vil også bli arrangert ulike leker og konkurranser for barna. Det må være bindende påmelding med forhåndsbetaling for at vi skal kunne kjøpe inn mat. Hvis vi ikke får kjøpt reker er alternativet fyllte krabber. Påmeldingsfrist er en uke før, fredag 7. juni.

Bryggen er reservert til betalende festdeltagere lørdag kl 12 til søndag kl 12.

Kl. 14: Leker og konkurranser for barna
Kl. 16: Grilling av pølser til barne
Kl. 20: Reker blir servert til de voksne

Pris:

250,- pr. voksen inkl. reker
100,- pr. barn inkl. pølser

Angående påmelding:

• Påmelding er kun gyldig etter at du har betalt. Betaling helst til VIPPS, søk på «107970″ eller «Langøy opphold». Alternativ betaling direkte til SS konto, 3201.41.87609. Betalingen må merkes med samme navn som i påmeldingsskjema under.

For mer informasjon og påmelding, klikk her

Vellykket fellestur til Kvitsøy med 5 båter

5 båter fra Stavanger Seilforening tok turen til Kvitsøy denne første helgen i mars. De fleste seilte lørdag morgen i 11-tiden så vi hadde god tid til mat og tur før vi hadde gleden av en svært interessant omvisning på Kvitsøy Trafikk Sentral. Vi ønsker å rette en stor takk til Asle Njøstad for å ta seg tid til å vise oss dette imponerende anlegget.

Turen ut til Kvitsøy bø på rolige 5 m/s fra SØ slik at vi snek oss ut byfjorden. Belgica fikk luftet spinnakeren og seilte vel først inn til Ydstebø. Hans med El nino ankom minuttene etter mens Storen kom litt etter. Julie kom seilende i litt friskere vind senere på ettermiddagen. En båt lå i Ydstebø fra fredag. 5 båter fra SS på Kvitsøy første helgen i mars er vel godkjent:-)

Asle Njøstad startet med et godt foredrag før han viste oss rundt i bygget de har på toppen av Kvitsøy. Vi avsluttet med å se deres imponerende utstyr for å overvåke skipstrafikken fra Jærens rev i Rogaland i sør til Bømlahuk i Hordaland i nord. Området strekker seg fire nautiske mil ut fra grunnlinjen. Igjen takk til Asle for omvisningen!

Lørdag kveld satt vi og hygget oss i båtene før vi søndag «morgen» seilte mot vinden tilbake til Sølyst. Noen brukte nok litt motor også…

Litt bilder fra turen kan ses her.

Oversikt over de neste fellesturene finner du her.

Takk for laget alle som var med på denne fellesturen!

Ser fram til neste.

Temamøte om seil 4 feb

Onsdag 4 feb kl1900 i klubbhuset vil Thomas Oksmo og Henrik Smith fra Quantum Sail dele kunnskap om seil og spesielt seilet Code Zero for tur og regatta med oss.

Kveldens agenda:

• Innledning om Quantum Sails
  • Code Zero – seil for tur og regatta
  • Mål og detaljer seilmakeren må ha når du bestiller seil.
  • Spørsmål og svar

Se arrangementet her

Flyfoto Langøy

Rapport fra dugnad avholdt på Langøy 30. aug

På Langøy er det nå klargjort for at de nye flytebryggene kan komme.  En god dugnadsgjeng har også ryddet i skogen etter siste storm så nå er det klart for både Langøyleir og flere fine helger før sesongslutt. Takk til: Oddvar, Per T., Ørjan, Espen, Odd Terje, Kenneth, Eivind, Per Olav, Jack, Robert, Kurt, Lene og Anders.

Og, for deg som ikke kunne delta denne gangen, det er mye skogsarbeid igjen for den som vil ta i et tak. Husk at HMS reglene skal følges.