SeilUt 2026

SeilUt 2026

Vi  minner om vår uhøytidelige turseilingskonkurranse SeilUt. All som registrerer seg blir invitert til en samling i klubbhuset i høst.

Deltakerreglene er oppdatert – det gis ikke poeng for innsjekk i hjemmehavn (gjelder medlemmer som ikke har Sølyst som hjemmehavn).

SeilUt 2026 – Stavanger Seilforening

Stavanger Seilforening inviterer til SeilUt 2026.

SeilUt er en uhøytidelig konkurranse som har som mål å skape aktivitet og engasjement rundt turseilingen i foreningen. Hovedintensjonen er å stimulere til å bruke båten og seile så mye som mannskap og værforhold tillater. SeilUt er etablert av NSF i samarbeid med Trimpoeng. https://www.norgesseilforbund.org/for-seilere/seilut

Regler for deltagelse:

  • For å være med i konkurransen må deltaker være medlem i Stavanger Seilforening og registrere seg i appen Trimpoeng. Appen lastes ned på Google play eller Apple App Store 
  • Etter nedlasting oppretter du bruker i appen
  • I appen går du inn på «finn en konkurransen» og søker etter «SeilUtStavanger2026»
  • Påmelding gjøres i appen
  • Alle kan være med, også de som er mannskap.
  • Det er ingen påmeldingsavgift – konkurransen er gratis
  • Sesongen (i 2026) varer fra og med 01. mai til og med 31. oktober.
  • Registrering kan kun gjøres når man er ved den oppgitte posisjonen og har fortøyd eller har satt ankeret
  • Det gis 1 poeng per havn. Nytt besøk i samme havn kan gi nytt poeng etter 48 timer
  • Det gis ikke poeng for innsjekking i hjemmehavn
  • Send gjerne inn forslag på nye havner

Det legges opp til en sosial samling for deltakerne etter sesongslutt med premiering:

  • Den som har besøkt flest forskjellige havner i løpet av sesongen
  • Den som har flest poeng

NB! Det presiseres at Stavanger Seilforening ikke har ansvar for at det er nok dybde og plass for seilbåtanløp i havnene, eller at forholdene er gode over alt. Det er selvsagt opp til skipperen å vurdere om aktuelle havn er egnet for anløp, altså på eget ansvar. Vi har heller ikke gjort noen avtaler med de forskjellige havnene, og at det derfor forventes at vi oppfører oss som «vanlige besøkende».