Lokal Mesternes Mester

Lørdag 20. Oktober (reservedag søndag) arrangeres en prøvevariant av Mesternes Mester. Lokale seilere som har vunnet terminfestede kappseilaser i kretsen er invitert til kappseilas i en en-manns båttype de normalt ikke seiler.

2,4 mR seilerne i Stavanger Seilforening låner ut båtene sine til dette arrangementet og bidrar på arrangørsiden. SF1928 er initiativtaker og arrangør. Kappseilasene vil foregå på Hafrsfjorden.

Det planlegges med 12 seilere som deles i to grupper. 3 fra hver gruppe går videre til finaleseiling. Noen planlagte klokkeslett:

Start Pulje 1: kl. 11:00

Start Pulje 2: kl. 13:00

Start finaleseilaser: 15:00

Mere informasjon om deltakere, seilingsbestemmelser osv. kan du finne her

Arrangementet vil ha landbase i Våganes Båtforening og seilasene vil som nevnt foregå på Hafrsfjorden. «Madlatuå kan være et utmerket sted for å se ut over baneområdet.

Via 2,4 mR seilernes facebookgruppe vil det komme fortløpende oppdateringer så langt arrangøren har tid til å legge ut informasjon.

Vil du vite mer om 2,4 mR seilerene på Hafrsfjord, se her.

NB: Stavanger Seilforening skal arrangere NM i 2,4 mR 7-8 september 2019!