Langturseilerkurs med Andreas Holo 22.- 24. 11. Mange påmeldt men ledige plasser!

Da er det igjen klart for Langturseilerkurs i Stavanger! Det er 5 år siden sist, så det er på tide med et nytt kurs i området. Kurset holdes i lokalene til Stavanger Seilforening.

Det er mange påmeldt men det er fortsatt ledige plasser!

Langturseilerkurset arrangeres av Andreas Holo, langturseiler og mangeårig skribent i SEILmagasinet og forfatter av boken «Håndbok for langturseilere».

Hvem passer kurset for:

For seilere som vil ha en grundig innføring i turseilingens mange aspekter både i nære og mer fjerne farvann. Vil du gjerne være selvhjulpen ombord eller bare lære mer om seilbåten, eller er du den som ønsker å slippe land av syne og seile litt lengre enn hva du rekker i løpet av en tre ukers sommerferie, ja da er dette kurset for deg!

Fredag 22. november kl 18:00-22:00
Lysbilder fra egen tur
Alternative ruter og tidspunkter
Navigasjon

Lørdag 23. november kl 10:00-18:00
Valg av båt, rigg og seil
Strøm om bord (lading, batterier etc.)
Elektronikk

Søndag 24. november kl 10:00-18:00
Kommunikasjon
Vindror
Autopilot
Seiling i hardt vær
Ankring
Proviantering
Kostnader
Personlige forberedelser

Varighet
Kurset er på ca. 20 timer og såpass må det være når vi skal gå gjennom så mye som vi skal. – Jo mer du kan om båten din og alt utstyret du omgir deg med, jo mer selvhjulpen blir du, og det kommer godt med ikke bare på langtur, men også på en tre ukers sommerferie.

Hvor:
Kurset foregår i klubbhuset til Stavanger Seilforening, Karen A. Sømmes vei 3-5, 4085 Hundvåg

Pris:
Kurspris er kr 2.300,-

Prisen inkluderer enkel servering lørdag og søndag.

Antall deltagere er begrenset til 50.

Påmelding til kurset sendes andreas@aholo.no, evt via PM på Langturseilerkurs på Facebook

Kursdeltakerne kan kjøpe «Håndbok for langturseilere» til en hyggelig kurspris. Se www.flyt.no

Hør intervju av Andreas Holo i podcasten på ExploreNorth som er en del av Norges Seilforbunds satsning på friluftsliv.