Koronavettregler for jolleseilere. Oppdatert 11.05

NIF har nå oppdatert sine koronavettregler i samarbeid med Helsedirektoratet.

SS følger NIF & NSF sine koronavettregler for seilere.

Idrettsarrangementer kan nå avholdes utendørs for inntil 50 personer, vi starter derfor med tirsdagsregatta fra førstkommende tirsdag 12 mai for Optimist og Laser samt snipe solo eller med familie mannskap. Det er foreløpig ikke åpent for tomannsjolle, men NSF vil framlegge nye retningslinjer tirsdag 12 mai, vi håper således at Sniper kan seile med vanlig mannskap fra 19 mai. Husk å melde deg inn i Manage2sail.com.

For å passe på at følgende retningslinjer blir fulgt på land skal det være en «Korona ansvarlig» voksen tilstede når seilere kommer inn etter avsluttet regatta.

1. Har du eller dine nærmeste hatt nærkontakt med en person med påvist smitte ønsker vi ikke at du kommer på trening i 10 dager, så fremt du ikke har negativ test for koronavirus.
  2. Har du symptomer på influensa eller andre forkjølelsesliknende symptomer, ønsker vi at du tar hensyn til andre og ikke kommer på trening før du er frisk.
  3. Emilie Vabø er hovedtrener inntil Youssef er tilstede. Det er hovedtrener som har kontroll på VSR, må du bruke VSR så husk å bruke antibac på alle kontaktflater før og etter bruk.
  4. Husk å melde deg inn i Spond til hver trening.
  5. Alle vasker hender godt med antibac eller såpe ved utekran før og etter treningsøkt. Garderobe og dusj vil forbli stengt inntil videre. Må du bruke toalett er det ditt ansvar at alle kontaktflater vaskes rene med antibac.
  6. På land, ingen håndhilsning. Hold minst 1 meter avstand til de andre. Ingen må drikke av andres flasker. Husk å hoste i albuen. Reduser kontaktflatene, som for eksempel dørhåndtak og bryggekant til et minimum.
  7. Det oppfordres å benytte privat transport til og fra trening.

Har du deltatt på trening til Stavanger Seilforening og blitt syk med positiv korona test,

gi beskjed til dagligleder@stavangerseilforening.no og til personer du har vært i kontakt med (sjekk spond).

Husk å tegne forsikringslisens ved NSF.

Linker med viktig informasjon:

Hvordan forebygge smitte? Råd fra Folkehelseinstituttet

Norges Idrettsforbund – Anbefaling til utøvelse av idrettsaktivitet