For en helg! Gode prestasjoner i Færder´n og Langøyfest

Færder´n

Helgen 14.-16. juni ble en veldig flott helg for Stavanger Seilforening. Flere medlemmer fra Stavanger Seilforening markerte seg sterk i Færderseilasen og årets Langøyfest ble arrangert med mange blide deltagere.

Thomas Robberstad vant klassen «Shorthanded Tristein» med sin Swan 45, «Zorro».  Han ble også «over all» vinner. Vi gratulerer Thomas med denne flotte prestasjonen!

Bent Danielsen med «Virginia» ble nr. 2 i klassen «NOR rating T4».

Leif Arild Åsheim sikret seg 4. plassen i klassen «NOR rating T3» med «Promineo Racing». Harald Gellein med «Mitrandir» kom rett etter og sikret seg 5. plassen i samme klasse.

Gratulerer med sterke resultater.

Langøyfest

Årets Langøyfest ble gjennomført med totalt 61 deltagere. 17 barn og 44 voksne fordelt på 19 båter. Mange tok turen inn fredag slik at det ble en riktig så fin start på helgen med hyggelig samvær på bryggen. På lørdagen ble det arrangert Optimist regatta for barna før tradisjonsrike leker med tilhørende premier. Det ble servert pølser til barna før det ble dekket på til de voksne i hytten.

Mens de vokse fikk velkomstdrink fikk barna lørdagsgodt og film i peisestuen.

Einar Talgø sto for velkomsttale før det ble servert reker med klassiskt tilbehør. Det ble etter vært dans og hygge til lang ut i de sene nattetimer.

Været var med oss hele helgen bortsett fra regn natt til søndag. Etter en helg fylt med gode samtaler, bading, regattaer, reker og godt drikke forlot de 19 båtene Langøy søndag ettermiddagen .

Frode Johannesen, Einar Talgø, Per Thorsen og Lars Ole som arrangerte årets Langøyfest vil takke alle festdeltagerene! Takk også til dere som hjalp til med å dekke, rydde og gjøre dette til en strålende helg!