Raymarine Norgesmesterskap Shorthanded 2022

1. – 3. juli 2022

Velkommen til norgesmesterskap shorthanded!

Base for årets Shorthanded-NM vil være Stavanger seilforenings flotte havneanlegg på Sølyst. Øya Sølyst har broforbindelse og ligger like ved Stavanger sentrum. Der har foreningen 200 båtplasser, og det vil være plass til et betydelig antall besøkende båter under arrangementet. Seilasene finner sted i Ryfylke-bassenget, som kan tilby flere flotte baneområder like utenfor byen. Fra Sølyst er det gode bussforbindelser til sentrum, og det finnes dessuten flere kommunale gjestehavner i Stavanger sentrum.

Ryfylke er et bynært og skjermet farvann med et mangfold av muligheter for distanse- og baneseilaser i naturskjønne omgivelser – normalt med stabile vindforhold og relativt uproblematiske strøm- og dybdeforhold. Baner vil selvsagt tilfredsstille NM-kravene til NSF og SSN. Stavanger seilforening har lang erfaring med både shorthanded-regatta, NC og NM, og har alle nødvendige fasiliteter til slike arrangement. Foreningen har fast ansatt daglig leder – Lars Ole Gudevang.

Vi ønsker å gjennomføre shorthanded-arrangementet første helg i juli slik at tilreisende kan, om ønskelig, kombinere NM med ferieseiling i vakre Ryfylke – med god plass i rimelige gjestehavner og rikelig med muligheter til å ligge for eget anker i uthavn.

En ekstra godbit for ivrige shorthanded seilere er at Shetland race går uken før så da har en tid til begge og kan ha båten i Stavanger i mellomtiden.

Sponsorer

Raymarine

Hovedsponsor Raymarine stiller med særdeles flotte premier til Raymarine Shorthanded NM 2022:

Båter som melder seg på før 17. mai og som har deltatt i mesterskapet er med i trekkningen av premie for tidlig påmelding. Samlet verdi for premiene fra Raymarine er på ca 127000 kroner.

Sailtuv

Sailtuv stiller med flotte trekkpremier i følgende kategorier

Total premieverdi er på 17900. I tillegg gir Sailtuv alle deltakere 20% rabatt på ordinære produkter fra Zhik og 10% på MOB1 og PLB1 fra Ocean signal. Rabatten gjelder ved kjøp fra 18.mai til 1.juli. Send epost til sail@tuv.no for å få en rabattkode.

Båtplass på Sølyst under arrangementet

For tilreisende båter til Stavanger vil havneleie for uka før og etter arrangementet være inkludert i påmeldingsavgiften. Dette er begrenset av tilgjengelig plass i havna og prioritering blir etter påmeldingstidspunkt i Manage2Sail. Det er noe begrenset plass til båter over 40 fot.

Andre aktiviteter i Stavanger før og etter norgesmesterskapet

Gladmat

I uka før norgesmesterskapet er det Gladmatfestival i Stavanger. Dette er norges største matfestival med masse spennende mat og yrende folkeliv i Stavanger sentrum. Siste dag for dette er Lørdag 2.7

Oppslagstavle