NM sølv til Guro

NM sølv til Guro Gjesdal – og siste kveld med Luka

Stavanger Seilforening gratulerer Guro med en fantastisk sølvmedalje i NM for laser 4,7. Mesterskapet ble arrangert av Moss Seilforeining forrige helg.

De unge seilerne fra foreningen vår fortsetter å markere seg på den nasjonale regatta arenaen. I tillegg til Guros sølvmedalje seilte Hanna Katle Fjon og John Butler Wang seg inn til henholdsvis 6 og 7 plass sammenlagt i Laser 4,7 klassen mens Olai Hagland og August Hanevik ble nummer 7 og nummer 9 i Laser Radial klassen.

Til sammen åtte Stavanger seilere stilte til start i de to klassene, noe som gjør at Stavanger Seilforening er blitt en av de foreningene i landet som har den største gruppen av aktivt konkurrerende laser seilere.

Siste kveld med Luka

At vi har fått en så stor gruppe av seilere der de fleste faktisk kan være med å hevde seg helt i toppen i nasjonale regattaer er i hovedsak vår hovedtrener Lukas fortjeneste. Hans systematiske arbeid gjennom de siste fire årene har skapt en gruppe av kompetente seilere som Stavanger Seilforening nok aldri har sett maken til.

Det var derfor vemodig for både seilere og tilstedeværende støtteapparat at dette mesterskapet var det siste vi hadde sammen med Luka (ihvertfall i denne omgang). Luka skal nå, med base i sin hjemby Split, være individuell trener for en ungarsk utøver som skal satse frem mot OL i Tokyo.

Luka blar i bildeboken han fikk over minner fra tiden og seilerne han har utviklet i Stavanger

Stavanger Seilforening takker Luka for en fantastisk jobb i perioden vi har hatt gleden av å ha ham med oss. Han har vært en rollemodell for både store og små og vi ønsker ham lykke til i sin nye jobb.

For endelige NM resultater: følg link

Sommerferie på kontoret fra 29.juni

og betjent igjen fra den 31.juli.

I denne perioden vil  Andre T. være havnevakt morgen og ettermiddag.

Ønsker dere alle en flott sommer og friske seilaser.

Ferieplaner med båten?

Sommerferien er nært forestående, og skal du avgårde med båten din er det bra om du gir beskjed til Tordis inne 28.juni hvor lenge båten er borte fra Sølyst.

Vi har havnevakt på Sølyst i hele juli og han vil da kunne disponere ledige plasser til gjesteseilere.

Besøk på Langøy kan nå betales med Vipps

Bankene slår seg sammen om mobile betalingsløsninger og VIPPS blir felles løsningen.

Vår Vipps kode på Langøy er: 107970

Langøyfesten utsettes til høsten.

Det er svært få påmeldte til lørdagens Langøyfest. Vi velger derfor å avlyse i denne gang.

Så kommer  vi tilbake med invitasjon til krabbelag på Langøy i august/september.

Minner om påmelding til Langøyfesten den 17. juni

Siste frist for påmelding er kl 15.00 torsdag 15.juni.

Velkommen til hyggelig seilerfest!

Norges Cup for Optimister og Laser på Sølyst kommende helg.

Lørdag og søndag 10 og 11. juni er det stort arrangement på Sølyst. Det er påmeldt ca 150 seilere fra hele Sør-Norge.

Det betyr mye aktivitet og mange tilreisende i havnen og jolleanlegget allerede fra fredag. Vi skal på beste måte ivareta våre medlemmers behov for parkering om dere skal ut med båten i helgen. Men må be om at det IKKE parkeres i området fra Masteskuret og vestover. Her blir det base for Laserseilere og deres båter. Vi kommer til å sperre av dette området på torsdag. For dere som har båter på rausmolo og ved fergestøet kan dere parkere i  området ved fergestøet.  Medlemmer kan også parkere inne på området etter anvisninger.

Velkommen til Langøyfest lørdag 17.juni!

Vi inviterer til den tradisjonelle Åpningsfesten på Langøy for alle medlemmer i Stavanger Seilforening, lørdag 17. juni.

Det blir en kjekk helg sammen med seilervenner – store og små!

Program:

Vi starter ca kl15 med leker og grilling for de minste. Kl19 ønsker vi velkommen til hyggelig sammenkomst for de voksne.

Viktig at barna har med eget fiskeutstyr til fiskekonkurransen!

Pris 230 for voksne og 100 for barn innbetales til konto 3201.41.87609 ved påmelding!

Påmelding til Tordis dagligleder@stavangerseilforening.no  innen 12.juni.

VELKOMMEN!

Stavanger seilere markerte seg under NC2

Med 1. 2 og 3 plasser sammenlagt samt mange gode resultat i enkeltseilaser var de unge jolleseierne fra Stavanger Seilforening med på å dominere NC 2 i Bergen denne helgen.

John Øyvind Garvik fulgte opp den gode seilingen fra Tønsberg under NC1, og tok denne helgen sin andre sammenlagtseier under årets norgescup program i optimistklassen. Theodor Middelthon seilte seg inn til en sterk 11 plass sammenlagt i et felt med 84 deltakere.

Theodor – full fokus på lens

John-Øyvind – Helt på toppen

I Laser 4,7 klassen kapret Guro Gjesdal og Hanna Katle Fjon henholdsvis 2 og 3 plass, bare slått av Tobias Birkeland fra Ran Seilforening.

Guro og Hanna på lunch visit hos trenerteamet

Det er tydelig at den systematiske tilnærmingen og det langsiktige perspektivet som vår trener Luka har hatt i arbeidet med seilerne nå virkelig begynner å vise resultater.

I tillegg til gode sammenlagtresultater for enkelt seilere, så er nok dette også den beste laginnsatsen vi har hatt fra foreningens seilere. Vi hadde med 12 deltakere i tre ulike jolleklasser, og alle seilerne hadde gode prestasjoner i flere enkeltseilaser.

Vi ser frem til å følge de lokale utøverne under NC 3 på hjemmebane den 10-11 juni.

Følg link til endelig resultatliste fra helgens regatta i Bergen

Foreningsjakker og T-shirts er ankommet!

Til alle dere som har bestilt de nye foreningsjakkene og T-shirts

Disse er nå klare for utlevering fra Skipperstuen.

Jeg er tilstede på Sølyst i kveld (tirsdag) frem til kl 20.00  – ellers vanlig kontortid.

Ring meg gjerne.