Optimistjollekurs for barn – «Super Seil »

Opti Glade barn

«Super-Seil programmet» er vårt nybegynnertilbud der vi ønsker å gi du unge seilerne en spennende og effektiv opplæring over en kortere periode. Noen seilere vil da allerede til høsten kunne delta på videregående nivå samt også bli med på våre lokale klubbregattaer. Super Seil programmet består av én valgfri Super Seil helg i juni og én eller flere Super Seil uker i begynnelsen eller slutten av sommerferien.

Les mer her.

Innkalling til Stavanger Seilforenings årsmøte 6 mars.

Innkalling til Stavanger Seilforenings årsmøte den 6 mars kl 18.00 på Hotel Victoria

Saksliste:

1. Godkjenne stemmeberettigede
  2. Godkjenne innkallingen, saksliste og forretningsorden
  3. Velge møteleder, referent, tellekorps samt 2 underskrivere av protokollen
  4. Behandle årsmelding for 2017
  5. Behandle revidert regnskap for 2017
  6. Behandle innkomne forslag
  7. Fastsette medlemskontingent for 2018
  8. Vedta budsjett for 2018
  9. Behandle Stavanger Seilforenings sin organisasjonshåndbok
  10. Engasjere statsautorisert revisor til å revidere foreningens regnskap
  11. Foreta valg i henhold til årsmøtevedtatt organisasjonsplan

Innkommende forslag må være styret i hende senest 20. februar kl. 16.00
Forslag sendes dagligleder@stavangerseilforening.no

Enkel servering

Fullstendig saksliste med alle sakspapirer blir lagt ut på www.stavangerseilforening.no 1 uke før årsmøtet.

«Jæren Race» , Stavanger til Sogndalstrand 29.-30.06.2018

• Samseil med venner
    • Uhøytidlig seilas
    • Nyt Jæren fra sjøsiden!
    • Delta på sommerkonserter i Sogndalstrand!
    • Flytt båten sørover på vei til sommerferie

Start: Du starter fredag 29. juni, fri start mellom kl 16:00 og 19:30 med startlinje Veritas/ Tjuvholmen. Send sms til arrangør ved start med bilde av GPS tid/koordinater
Mål: Sogndalstrand, utlagte bøyer ved molo, Send SMS til arrangør med bilde av GPS tid/koordinater.
Klasser: Shorthanded(max 2) og fullt mannskap. Gammelt LYS blir brukt som handicap, men ikke krav til målebrev.
Avgift: 300kr pr båt som går til innkjøpt av premie til vinner i de to klassene.

Lørdag kveld er det sommerkonserter i Amfiet til Sogndalstrand Kulturhotell med Heine Totland´s Rock & Roll Circus, Myrull og Rægefabrikken. Du som deltager kan la båten ligge i inntil 14 dager. Evt. seile tilsvarende regatta tilbake til Stavanger med start søndag 31.08(mer info kommer ved interesse).

For at denne seilasen skal arrangeres trenger vi mellom 5 og 10 båter som er påmeldt. Pr. i dag er det allerede to påmeldinger. Vi må ha forhåndspåmelding slik at vi kan sikre alle plass i Sogndalstrand. Ved påmelding må vi ha beskjed om dere skal la båten ligge og hvor lenge den blir liggende før videre seilas. Send mail til Stavanger Seilforening, larsole.gudevang@stavangerseilforening.no hvis du har spørsmål eller ønsker å delta. Når/ hvis i får mellom 5 og 10 påmeldte så vil vi legge ut ytterligere info om regattaen.

Vi planlegger rekebord i forkant av konserten hvor vi vil ha en liten premieutdeling samt en god prat om turen over Jæren og seiling generelt.

Vi vil påpeke at sikkerheten ifm. seilingen er det skipper om bord i hver båt som har ansvar for. Det vil ikke være følgebåt eller noen annen form for ekstra tiltak.

Billetter til konserten kan bestilles hos ticketmaster.no.

Eventuell ekstra overnatting til venner og kjente som også vil oppleve konsert og rekebord kan bestilles på sogndalstrand-kulturhotell.no  hvor det også gis mer informasjon om det gamle ladestedet Sogndalstrand og området rundt.

Nøkkel funnet på Sølyst

Det har blitt funnet en(1stk) nøkkel på «lille C»(flytebryggen ut til C).

Nøkkelen på bildet er kun et eksempel bilde.

Ta kontakt med SS adm. hvis du har mistet en nøkkel.

Fellstur til Nedstrand

Viktig melding

Seilbåter til og fra havn på Sølyst skal benytte motor når de ferdes i området mellom Bybroen og Tjuvholmen. Overtredelse av paragraf 44 i sjøveisreglene kan medføre at båtplass i foreningens havn inndras. Det har den senere tid vært flere situasjoner påpekt av Havnevesenet som er bakgrunn for denne innskjerpelsen. Vi forventer at foreningens medlemmer respekterer dette omgående.

Ungdomsseilerne markerer seg – stor deltakelse og VM plasser i fleng etter NC3

Oppsummert fra årets tre første norgescup regattaer i optimist og laser, er at Stavanger Seilforening sine unge talenter fortsetter å markere seg kraftig på regattabanen.

Til sammen 16 seilere fra foreningen stilte til start under NC 3 i Moss forrige helg. Denne regattaen var den siste kvalifiseringsregattaen for uttak til flere av årets internasjonale mesterskap. Guro Gjesdal kapret Norges ene plass til ISAFs Youth Worlds i laser radial klassen for kvinner. Dette mesterskapet arrangeres i år på Corpus Christie, USA i juli. Videre sikret Sindre Garvik seg, som en av fem norske seilere, plass på laget som skal seile VM for optimistjoller på Kypros i august.

Under NC3 regattaen tok Hanna Katle Fjon og Jon Øivind Garvik henholdsvis sølv og bronse i laser 4,7 klassen. Med Aslak Iveland og Theodor Middelthon på 7 og 8 plass hadde altså foreningen fire seilere blant de 8 beste. I laser radial klassen endte Olai Hagland og Guro Gjesdal denne gang på fjerde og syvende plass.

Sølv og bronse til Hanna og John Øyvind

Stavanger Seilforening har for tiden den beste og en av de største lasergrupppene i landet. Ekstra gledelig var det derfor at foreningen også stilte hele fem optimistseilere fra Stavanger på startstreken. I tillegg til Sindre Garvik var Søren Homme Håland, Gudleik Kjøpsnes, Daniel Lundal og Lucie Franssen å finne i feltet. Sammen med en god gruppe lokale VK seilere og god oppslutning om årets Super Seil program for nybegynnere, lover dette godt for rekrutteringen av en robust gruppe av regattaseilere fra klubben også i årene som kommer.

Søren og Gudleik

Daniel

Fullstendige resultater fra NC3 i Moss – se link

Nå står sommerens internasjonale mesterskp for døren. I tillegg til arrangementene nevnt, vil seilere fra foreningen delta i laser radial VM og laser radial youth VM i Kiel samt laser 4,7 VM i Gdynia Polen. I tillegg ligger det an til at Helle Oppedal med sitt Bic brett kvalifiserer seg til å representere Norge i årets ungdoms OL i Argentina.

Stavanger Seilforening gratulerer alle utøverne og hovedtrener Youssef Akrout med imponerende resultater både som lag og individuelt. Lykke til i årets mesterskap!

Åpningsfest på Langøy lørdag 2.juni er avlyst.

Dessverre var det kun et få tall som har meldt seg på.

Vi prøver med høstfest i september – kanskje det passer våre medlemmer bedre.

Minner om at hunder skal holdes i bånd

Dette gjelder alltid på Langøy og Sølyst, men oppfordrer våre medlemmer til å respektere at det er lov om båndtvang for hunder i hele Norge mellom 1. april og 20 august.

Ang. masting tirsdag 29. mai

Det blir ingen masting tirsdag 29. mai på ettermidagen.

Send mail til larsole.gudevang@stavangerseilforening.no hvis du allikevel ønsker masting så skal vi finne en løsning.

Åpningsfest på Langøy lørdag 2. juni

Vi minner om åpningsfest på Langøy førstkommende lørdag 2. juni.

Det blir servert reker og tilbehør.

Påmelding innen onsdag 30. mai kl 13(pga bestilling av reker).

SS adm. organiserer festen i forkant mens deltagerene må arrangere på Langøy.

Send påmelding til Tordis, dagligleder@stavangerseilforening.no