Seilsportliga – takk for strålende innsats!

På vegne av T&O og Seilsportligakomiteen i SS vil jeg rette en stor takk til alle foreningens medlemmer som på ulike vis har bidratt til SS sin gjennomføring av stevne nummer 3 i Norsk Seilsportliga.

Arrangementet har pågått på Pinå med base fra jollehavnen de to siste helgene og krevd mye av de frivillige,  både i form av arbeidsinnsats og velvillig utlån av privat utstyr til foreningen.

De av dere som har tatt turen til Sølyst de siste 2 helgene og sett hva ligaseiling går ut på har til gjengjeld fått oppleve hvor spennende dette konseptet er og vært vitne til fleetseiling av ypperste klasse begge helgene. Vi håper dette kan bidra til at flere har fått øynene opp for dette initiativet fra NSF og at det kan bli deltakelse i ligaseiling for SS også i årene fremover.

Ekstra gledelig er det også at Stavangers lag i 1. divisjon fikk til et oppsving på rankingen i dette stevnet. Laget bestod denne gang av André Tandrevold, Marius Tandrevold, Sigurd Bowitz og Haakon Veholmen. Vi satser mot like god seiling i neste og siste stevnet for i år i Bergen i september og at vi får behold plassen i 1 divisjon neste sesong.

I 2. divisjon nå i helgen var SS invitert til å stille med jr lag i plassen for et lag som ikke hadde anledning til å være med. Våre jr. seilere August Hanevik, Anders Theodor Lindemark og Olai Hagland med skipper og SS hovedtrener Luca Radelic gikk like greit hen og tok 2 plassen. Gratulerer så mye.

Til slutt rettes ekstra stor takk til klubbens administrasjon v/ Tordis og sist men ikke minst til de to prosjektlederne for dette arrangementet, Ståle Tønnessen og Leif Arild Åsheim, som har lagt ned en formidabel innsats i form av planlegging, tilrettelegging og gjennomføring av arrangementet.

Dette ble meget bra!

T&O, Seilsportligakomitteen