NM sølv til Guro Gjesdal – og siste kveld med Luka

Stavanger Seilforening gratulerer Guro med en fantastisk sølvmedalje i NM for laser 4,7. Mesterskapet ble arrangert av Moss Seilforeining forrige helg.

De unge seilerne fra foreningen vår fortsetter å markere seg på den nasjonale regatta arenaen. I tillegg til Guros sølvmedalje seilte Hanna Katle Fjon og John Butler Wang seg inn til henholdsvis 6 og 7 plass sammenlagt i Laser 4,7 klassen mens Olai Hagland og August Hanevik ble nummer 7 og nummer 9 i Laser Radial klassen.

Til sammen åtte Stavanger seilere stilte til start i de to klassene, noe som gjør at Stavanger Seilforening er blitt en av de foreningene i landet som har den største gruppen av aktivt konkurrerende laser seilere.

Siste kveld med Luka

At vi har fått en så stor gruppe av seilere der de fleste faktisk kan være med å hevde seg helt i toppen i nasjonale regattaer er i hovedsak vår hovedtrener Lukas fortjeneste. Hans systematiske arbeid gjennom de siste fire årene har skapt en gruppe av kompetente seilere som Stavanger Seilforening nok aldri har sett maken til.

Det var derfor vemodig for både seilere og tilstedeværende støtteapparat at dette mesterskapet var det siste vi hadde sammen med Luka (ihvertfall i denne omgang). Luka skal nå, med base i sin hjemby Split, være individuell trener for en ungarsk utøver som skal satse frem mot OL i Tokyo.

Luka blar i bildeboken han fikk over minner fra tiden og seilerne han har utviklet i Stavanger

Stavanger Seilforening takker Luka for en fantastisk jobb i perioden vi har hatt gleden av å ha ham med oss. Han har vært en rollemodell for både store og små og vi ønsker ham lykke til i sin nye jobb.

For endelige NM resultater: følg link