Hurtigslipping

Båt løftes opp med båtkranens løfteåk og -stropper, svinges rundt til spyleplass og settes ned i båtkrybbe. Båteier høytrykksspyler undervannskrog i løpet av 30 minutter. Deretter løftes båten opp fra båtkrybben, svinges rundt og plasseres tilbake på sjøen. Evt. til en plass for flere dager på land.

Vi har kapasitet på å inntil seks løft pr. ettermiddag. Løfting foregår mellom kl 16-21 mandager og torsdager.

Book hurtigslipping her.

Rigging med kran

Tirsdager er avsatt til deg som ønsker å ta av eller sette på mast på båten.

Book rigging med kran her.

Vinteropplag

Båt løftes opp med båtkranens løfteåk og -stropper, svinges rundt til spyleplass og settes ned i mobil båtkrybbe. Båteier høytrykksspyler undervannskrog i løpet av 20 minutter. Båt transporteres deretter med transportvogn til opplagsplass.

Detaljer om vinteropplag kan du lese her.

Egenerklæring

Et absolutt kriterium for opptak, sjøsetting, hurtigslipping og masting på Sølyst er at du i forkant har fylt ut egenerklæring:

Det foretrekkes at egenerklæringen signeres elektronisk evt. scannes og sendes pr. mail. til larsole.gudevang@stavangerseilforening.no senest dagen før.
Dersom du overfører elektronisk gjelder egenerklæringen for ett år av gangen.
Alternativt signeres egenerklæringen og gis til kranfører før løft igangsettes.