God tilbakemelding på Stor NM

Fra en av deltagerne på Stor NM har vi mottatt følgende hilsen:

Gratulerer med – og takk for – gjennomføring at et flott Stor NM!

Stavanger Seilforening, sammen med Gandsfjord Seilforening og Seilforeningen 1928, viser seg nok en gang som en seriøs og habil regattaarrangør.

Stavanger Seilforening laget en flott ramme rundt arrangementet – ikke minst med sponsorseilasen på Vågen. Det er alltid kjekt å komme til Stavanger Seilforening hvor vi føler oss svært velkommen.

Jeg var selv på optimist/Zoom8 banen som optimist-pappa og sikringsbåt.

Seilasene på Horgefjorden ble gjennomført på en meget rask og effektiv måte. Regattasjef og banemannskap gjorde en strålende jobb. Det eneste jeg kan sette (lille-) fingen på var klasseflaggene som var noe små. Til gjengjeld var regattasjefen særdeles flik til å informere trenere og lagledere, pr VHF, hva som var planen. Dermed var det aldri noe tvil om hvem som skulle starte osv.

Også sikkerhetsopplegget var godt og seriøst ivaretatt. Sikkerhetsplanen var omfattende, men til gjengjeld var oppgavene til hver enkelt sikringsbåt klart definert og enkle å følge.

Jeg har også fått gode tilbakemeldinger på gjennomføringen av seilasene på Laserbanen.

Mange seilforeninger i Norge har mye å lære av Stavanger Seilforening når det gjelder gjennomføring av en større jolleregatta.

Jeg håper at dere også i fremtiden velger å påta dere slike store arrangement – vi gleder oss ihvertfall til å komme tilbake.

Gratulerer nok en gang med et strålende Stor NM!

Espen Børresen
Leder av jollegruppen i Ran Seilforening